Kontakt : heavymetalmajster@gmail.com

piątek, 2 sierpnia 2019

Jak zabudować drzwiczki kominowe ?

Jak zabudować drzwiczki kominowe ? 

Drzwiczki kominowe to jeden z problemów jaki napotkałem na swojej drodze podczas układania boazeri w przedpokoju. Niestety jest to element do, którego musimy mieć dostęp przynajmniej raz w roku w celu czyszczenia komina itp. Konieczność zaglądania tam powoduje, że nie możemy go zabudować. Pozostaje opcja ładnego zamaskowania tych drzwiczek. Opcje były dwie. Albo zbudować jakąś maskownice z boazei albo kupić ozdobne drzwiczki na górę. W moim przypadku wybór padł oczywiście na zabudowę. 

Drzwiczki kominowe wyglądają tak : 

Niestety do moje boazeri nie pasowały więc wymyśliłem taki patent : 


Na samym początku przy układaniu boazeri wyciąłem w poszczególnych deskach okno pod przyszłą zabudowę. Następnie wykonałem jedną ramkę z wykończeń. Rysunek poniżej :


Następnie z trzech kawałków boazeri wykonałem wewnętrzne okienko i również obudowałem wykończeniem tylko w drugą stornę. Dzięki czemu powstało mi gotowe okienko, które mogę z powodzeniem wkładać i wyciągać w ramkę. 



Dodatkowo możemy zrobić do takiego okienka zawiasy chociaż uważam, że nie ma sensu gdyż korzystać z niego będziemy max 2-3 razy w roku. 

Jeśli chodzi o montaż to wszystko robiłem na gwózdkach z małymi główkami, ale można śmiało robić to na kleju montażowym. 

Sorry, że dawno mnie tutaj nie było ale postaram się wrócić z nowymi projektami. Inne rozwiązania jeśli chodzi o boazerię znajdziecie tutaj na blogu. 




2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie jest to całkiem fajne rozwiązanie i ja jeszcze chcę powiedzieć, że również same przeglądy kominiarskie są niezwykle ważne. Na całe szczęście ja do takich czynności zawsze wzywam fachowca z https://kominiarz.warszawa.pl/ i myślę, że takie kwestie warto znać.

    OdpowiedzUsuń