Kontakt : heavymetalmajster@gmail.com

poniedziałek, 27 stycznia 2020

Drzewo w ogrodzeniu jak sobie poradzić ?


Drzewo w ogrodzeniu jak sobie poradzić ? 

W przypadku mojego ogrodzenia od strony drogi pojawił się problem z drzewem w linii ogrodzenia. Oczywiście wiele osób stwierdziło by po co komuś jakieś stare drzewo ? Lepiej wyciąć , wyrwać itp. 
Podczas prac nad ogrodzeniem takie rozwiązanie doradzali mi właśnie przechodzący sąsiedzi. 

Stwierdziłem, że szkoda mi starego drzewa, niech sobie jeszcze pożyje, a pomęczę się tak by wilk był syty i owca cała. Postanowiłem zabudować drzewo w linii ogrodzenia. Wbrew pozorom największym problemem nie była sama zabudowa tylko wkopanie słupków w bliskości drzewa. 

Okazało się, że trzeba było wykopać parę dziur i pomęczyć się trochę z korzeniami tak aby wstawić dwa słupki obok drzewa. Odległość była trochę większa niż planowałem ale udało się ją nadrobić poprzeczkami z profili. 

Drzewo w ogrodzeniu jak sobie poradzić ? Wykonanie :

Jak widać na zdjęciach poniżej wymyśliliśmy zabudowę zewnętrzną z profili, do których zostaną zamontowane sztachety. Ten system wydał się najprostszy i najszybszy w realizacji, a zarazem najskuteczniejszy :) Wystarczyło wyspawać dwie poprzeczki z profili zamkniętych, przyspawać do słupka i pomalować.





Całość malujemy, wiercimy otwory na sztachety i gotowe. 







Zabudowa nie różni się zbytnio od ogrodzenia więc cel został osiągnięty, a drzewo przeżyło. Nie kosztowało mnie to zbyt wiele dodatkowej pracy, a problem został rozwiązany. Polecam czasami pomyśleć, zanim podejmiemy decyzje o wycinaniu drzew warto zastanowić się czy nie można ich jakoś uratować.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz