Kontakt : heavymetalmajster@gmail.com

czwartek, 1 lutego 2018

Ściana z desek elewacyjnych pomysł nr 2

Kiedyś pisałem Wam na blogu o pomyśle na ścianę wewnętrzną z desek elewacyjnych, której montaż odbywał się na stelażu. Z całej tej konstrukcji zostało mi trochę niewykorzystanych desek o różnych długościach przeważnie około 70 cm i około 20 cm. Pierwotny projekt możecie znaleźć na blogu tutaj. 



Nie chciałem w sumie zmarnować sporej ilości materiału, więc postanowiłem w jakiś sposób je wykorzystać. Wpadł mi pomysł zagospodarowania ściany w pobliżu, której nasz pies ma legowisko. Najczęściej wpada na nie prosto z dworu, więc ściana bardzo szybko się zabrudziła, dlatego postanowiłem zrobić w tym miejscu nieco mniejszą ścianę w podobnym stylu, ale już bez montowania stelażu. 




Ze względu na to, że kawałki, których używałem były dość krótkie, a i tak ciąłem je na trochę mniejsze elementy tak by powstał wzór zdecydowałem się na klej do listew. Jeśli chodzi o komfort pracy to zdecydowanie łatwiej pracuje się na kleju należy jednak pamiętać o dwóch rzeczach. 

1.W przypadku krzywej ściany bądź deski elewacyjnej nie uda nam się "dociągnąć" aż tak jak w przy konstrukcji z listw. Montowanie w ten sposób takiej dużej ściany jak robiłem to za pierwszym razem jest raczej niewykonalne. Pamiętam, że montując deskę elewacyjną na wkręty nie raz musiałem się zaprzeć i przytrzymać deskę całym ciałem i dopiero wtedy ją dociągać. W przypadku kleju to nie przejdzie, bo za wolno wiąże.

2. Najlepiej kleić deski etapami tak by, co jakiś czas dany fragment kleju mógł stwardnieć. Czasami zdarzyło się tak, że deska minimalnie odstawała i musiałem podeprzeć krzesło albo inną deskę tak by minimalnie dociągnąć ją do czasu związania kleju. 

Efekt końcowy jest moim zdaniem bardzo zadowalający zrzeszą zobaczcie sami, poniżej, że nie tylko mnie się podoba:) 




Czas wykonania: 2-3 godzin z przerwami na schnięcie kleju 


3 komentarze: